BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 19 februari 2008

FOTOEXTRA 1 - Manilla

Ett urval bilder fran Manilla. En visar mig vid Fort Santiago, vakten ar fran samma stalle. Floden Pasig syns fotad fran fortet strax innan den rinner ut i Manillabukten. Har badar ungarna, mot battre vetande for inget tyder pa att den ar tjanlig som badvatten. Demonstationsbilderna ar fran forra veckan, da folket samlades i protest mot president Gloria Arroyo och hennes och hennes mans pastadda korrupta inblandning i en affar med NBN, National Broadband Network, en story som jag inte begripit helt vad den gar ut pa.

Jeepney. Filippinernas kollektivtrafik.

Jag vid Fort Santiago.

Pasig River, Manilla, fran Fort Santiago.

Notera mannen som klattrar uppe i stallningen. Vy fran Fort Santiago in mot city.

Katter har numera, bredvid turister, overtagit Fort Santiago efter US Army.

Revolverbevapnad vakt, Fort Santiago.

Notera vanstra delen av taket pa byggnaden, som sackat ihop. Manilla ar i stort behov av renovering.

Se nedan.

Tusentals Manillabor och gissningsvis en hel del tillresta samlades forra veckan (se tidigare inlagg) i protester mot den sittande presidenten Gloria Arroyo.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest