BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

måndag 3 mars 2008

Sista natten i Filippinerna

Jag har gått till Harbor View, en restaurang nere vid floden. Här bakom lyser Manilla och strandpromenaden i marsmörkret och jag ska beställa en tresätters med fisksoppa, nån sorts stek och en variant av crepes med mango och glass (se bild). Samt bira. Ett snabbt överslag ger: ca 200 skr.

En sak är säker: jag vill inte åka hem imorgon. Filippinerna var helt rätt val. Jag är nöjd med i stort sett allting och skulle något ha gjorts annorlunda hade det varit att läsa på och planera mer före. Men situationen var sådan att det inte gick.

Allt man normalt åker till sydostasien för finns här. Man har shopping som i Hongkong, strand som i Thailand och Malaysia, stökig storstad som Bangkok och väldigt lätt att komma i kontakt med folk som i hela regionen, undantaget kineserna i viss mån. Jag är ändå glad att det blev två dagar i Taipei, även om jag inte planerat det heller så noga.

Indonesen har jag inte varit i. Kanske läge för en bokning till Jakarta. Men jag kan absolut tänka mig åka tillbaka hit också. Nu känner jag faktiskt lite folk här dessutom.

Ok, nu kommer förrätten.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest