BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 19 februari 2008

FOTOEXTRA 2 - Boracay

Samtliga bilder fran White Beach, Boracay.

Dykfirmorna kantar hela White Beach. Jag har inte givit mig pa detta annu dock. Ett cert kostar ca 20 000-23 000 peso, ca 3 500-4200 kr, enligt mina rudimentara efterforskningar och tar ca fyra dagar. Jag hoppas kunna snorkla naganstans dock, det ar billigare.

Kidsen sjosatter sin skuta.

Trimaran - den typiska Boracay-farkosten. Finns i olika storlekar. Utriggarna ar av bambu.

De ska fiska gissar jag.

Notera vakten till vanster. Han har den typiska filippinska vaktbevapningen: kortpipigt pumphagelgevar, eller det ar i allafall vad det ser ut som. Revover ar ocksa vanligt forekommande.

Dukning infor kvallens barbeque. De arrangeras langs hela stranden, jag var pa en igar och ska valja en annan ikvall. Quite cozy nar det blir morkt. Vissa plejs har liveband eller en eller annan sketen trubadur.

For ovrigt ar musiken som spelas har en kraftig nostalgitripp. Nagon som minns A lalalala long med Inner Circle...? Horde den senast igarkvall. (Se Youtube.) Annars regerar Bob Marley ganska tungt ocksa.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest