BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

lördag 7 april 2007

The Peak - en höjdpunkt

Oj vilken landsortsrubrik. Iallafall, man har en sjuk utsikt där uppifrån, särskilt på kvällen. Men den här smoggen - föroreningarna - är ett jätteproblem. Man ser i princip inte vattnet där nere en normal dag.
Träffade två holländska tjejer på hotellet som jag tipsade om tåget via Kina till Hanoi. Nästan omöjligt hitta billiga flyg ut ur HK just nu. En av dem hade nyss rest ett halvår i Afrika. Impad. Hon hade lyckats bli hembjuden till afrikaner nästan varje dag = billig resa. Hmm, undrar om jag skulle lyckas med det...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det skulle du naturligtvis bli - hembjuden till afrikanerna alltså. Men hoppas iofs du inte redan planerar att åka dit. Ser fram emot rapport från din lördag. Kram fr mor

Anders sa...

Självklart skulle du bli hembjuden till afrikanskor! Undrar hur det skulle vara? Smogen verkar trälig (östgötska!) Får du svårt att hitta ett flyg vidare? Nu har jag ätit ett ägg till! LHC ligger under (0-1) efter 1:a perioden, men vi vinner!
Kram Pappa

Anonym sa...

Hej igen!
Vi sitter här och undrar om du flyger från Hong Kong till Singapore på söndag. Då blir det alltså Gouangzhu i morgon, lördag?
Ska googla det nu. Kram igen! /mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest