BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

onsdag 4 april 2007

Hong Kong, här är jag

Hong Kong. Hit har jag velat aka lange - jamte Kina sjalvt ar HK en av de mer spannande destinationerna jag kan tanka mig i Asien. Rent utseendemassigt ar det latt att bli overvaldigad. Att sa mycket far plats pa en sa liten o.
Bor vid Causeway Bay, en dryg halvtimmes stokig promenad blad skyskrapor och elektronikaffarer fran Central. Ska over till Kowloon ikvall eller i morgon och se HK:s skyline - om den nu gar att se i det har molniga och disiga vadret.
Det kandes som att jag skulle missa flyget fran Hanoi, pga vietnamesernas kommunistiska kosystem. Hanoi ar storre an man tror nar man ar i Gamla Stan. Var nara att ta en mc-taxi till flygplatsen, men det ar jag glad att jag inte gjorde. Det tog 30 min med bil.
Blir i HK tre eller fyra natter. Ska hinna med Gouangzhu, hur det nu stavas, i Kina ocksa. Har jag tur gar det att fixa en flight till Singapore direkt fran Kina samma dag som jag aker hem. En logistiskt inte helt enkel not, men det bor ga att losa. Morsning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tiger balsams skapares hus värt att se samt en båttur till "djonkfolket".

Ha det bra, M.

Anonym sa...

Lånade en bok i dag, där huvudpersonerna seglar runt i Kong Kongs skärgård. Det låter konstigt med ordet skärgård i samband med HK, men det kanske stämmer? Hoppas det inte är fullt på flighterna till Singapore! Jag menar, så att du kommer med den som sedan ska ta dig hem. Påsken är nästan här nu. I morgon skärtorsdag. Ha det så jättegott! Kram från mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest