BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 25 mars 2007

Lost

Cyklar runt bland dessa mängder av tempel. En del andra turister hojar också, hardcore-gänget, men de flesta steker runt i tuktuk. Jag räknar till över 40 tempel på kartan, utspridda över flera kvadratkilometer. De sammanbinds av grusvägar som genomborrar djungeln. Därinifrån låter det högt av kväkande grodor och annat. De skyltar inte så bra, så jag var helt lost ett tag - tills jag sprang på kanadensarna från phnom penh mitt i en tempelruin. Nu har vi bytt mejladresser. Dessutom hade deras tuktukchaufför koll på var vi var.
Nu ska det prisas stekt ris o kött.

1 kommentar:

Anonym sa...

Templen lite uppvärderade nu alltså? Jo, pyramiderna inger väl en liknande känsla. HUR gick det till att få till det? Men samtidigt den där att varför, till vilken nytta skulle generationer av människor slita ut sig för detta?

Det låter så spännande jämfört med rutinerna här hemma - ska ta itu med SvD nu och frukosten - och kul att du sprang på kanadensarna igen! Kör lite försiktigt!/mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest