BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

lördag 24 mars 2007

Dessa tempel alla pratar om

Framme i Siem Reap nu, kl ca 14. Har hamnat på ett ställe lite över budget, men jag ska gå en sväng nu och hitta ett annat och byta imorgon.
Ska pejla in utelivet lite samtidigt.
Börjar tröttna på dessa tempel som alla tjatar om redan innan jag sett dem. Man förväntas betrakta dem i soluppgång, solnedgång, mitt på dan, inifrån och ut. Dessutom ska man se alla och helst några till. Jag säger: Ge mig ett tempel oavsett belysning så är jag nöjd. (Blir intressant att se vad jag tycker om denna anteckning när jag väl sett dem.)
Mest irriterande är dessa mc-taxinissar som nödvändigtvis ska köra en överallt. Jag kan för bövelen hitta en taxi när jag behöver en, stan vimlar av dem. Är iofs rätt bra på att skaka av dem, ska nog gå här också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Passa på att njuta av liiite lyx, det kan väl va härligt efter en lång och varm bussresa. Tittade nyss på en sajt med en mängd hotell, guesthouses osv i Siem Reap. Vilket utbud! Vad heter stället du ska bo på?

Förstår lite din inställning till tempel. Känner nåt liknande inför muséer. Blir trött av dem. Har kollat på olika bilder av Angkor Wat, och på en del ser det ut nästan som träskmark framför.

Se upp i trafiken! Den verkar tät och fartig. /mor

Anders sa...

Underbart att följa din resa på detta vis. Har du sett ett tempel har du sett alla. I andra länder kryllat det av statyer, alla nästan lika.
Förstår frustrationen över mc-nissarna. "Motorbike, motorbike?" Det blir samma sak i V.
Nu åker jag till Skottland på en nostalgi-, mat- och whiskyresa med gubbarna (Weine och Stig). Hemma nästa fredag. Ska försöka läsa dina rader i S.
Ha dé och take care. Pappa

Erik sa...

Helt meningslost att byta upp sig eftersom alla stallen har samma erbjudande. En del forsoker ta betalt for namn och mojligen lage, men det motsvarar inte pengarna. Man tjanar alltid pa att kolla runt sjalv.
Nej, har ar extremt lite trafik och den gar langsamt i hela landet pga de usla vagarna. Tror det ar trask framfor, templet ligger lagt sa man ser det bra nar man kommer dit.

Anonym sa...

På tal om träsk ... Var inne i din lägenhet för att kolla om något hänt med ditt badrum. Började nysa direkt jag kom innanför dörren. Väggar och golv är nu målade i mörkt grått och på golvet ligger en apparat, som jag kan tänka mig mäter lutningen så den blir rätt för vattenavrinningen. Du hör jag har varit med förr. Utanför står staplar av kakelplattor, och de stämmer med det du valde. Ingen otäck räkning fanns. Bara en DN.
Kram /mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest