BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

fredag 30 april 2010

VIETNAM: TV om "återföreningens tåg"


TV: Här är tåget som knyter
ihop Syd med Nord i Vietnam
TV-tips: Fastnade för ett väldigt trevligt program på SVT:s Kunskapskanalen ikväll om Vietnam. Det var en seriestart under temat "Vietnam - återföreningens tid" där reporter och fotograf åkte tåg från Hanoi i norr till Saigon i syd. Under resan intervjuar de vietnameser på tåget som på olika sätt drabbats av kriget med USA.

Exakt samma tåglinje, fast åt andra hållet, åkte jag med när jag var i Vietnam 2007. Bilder från resan finns här. Bland annat besöker tv-teamet precis samma religiösa tempel som jag såg under en rundtur. Även de tunnlar, Cu Chi, som sydvietnamesiska motståndsrörelsen använde och som jag besökte var med i programmet.

Jag har inte hittat serien ännu på svtplay.se men det kanske dyker upp där. Det första avsnittet sänds annars i repris söndag den 2 maj. Se mer info här.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest