BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

måndag 4 januari 2010

After work i Darling Harbour

En hel dags jobb - tåg till Blacktown 45 min bort på förmiddagen och tvåtimmarsintervju i skrapa på eftermiddagen - calls for an after work-pilsner tycker jag. Som skyskrapan råkar ligga precis ovanför Darling Harbour i Sydney är det dit jag traskat för att ta en pilsner. Ska snart vandra hemåt för att packa och se vad tjejerna gör och nån sorts middag.

Det var molnigt i morse, till och med ett lätt duggregn strax före 11 i industriförorten Blacktown men nu har det ordnat upp sig, solen lyser och det är kanske 30 grader.

Imorgon - flyg till Fiji. Hade gärna rest runt nån månad till i Australien - har inte sett mycket av the outback - men Sydney, ehuru trevlig stad, känns lagom att lämna nu.

Idag var för övrigt första dagen med jobb för många Sydneybor och det känns lite att stan är på väg till vardag efter ett par veckors sommarsemester och jul- och nyårsfest. Fast det är nog bara tills man går till närmsta bar, backpackerhak eller strand, då är det party igen. Det är lätt att ha roligt här. Tycker jag utnyttjat tiden bra - 80% fritid, 20% jobb, koncentrerat till de sista dagarna. Eller kanske snarare 90-10... Men man får räkna in tid att skriva ut saker också, det har jag mestadels framför mig.

Banne mig om jag inte ska ha en pilsner till. För de ölintresserade kan jag nämna att jag mest kört Tooeys New och Victoria Bitter, VB, där VB är den marginellt vassare. Ljusa lager båda, då vet man oftast vad man får.

2 kommentarer:

Armando sa...

Verkar som att biran är ganska stabil? Hur är det med käket. Läser om mycket vietnames- och thaimat. Hur är det med känguru? Jag totalvägrade äta det när jag var där, men kanske ångrar mig något. Har nu sett uppgifter att djuret inte är utrotningshotat, utan att det finns mer än 10 miljoner. Vet dock inte säkert.

Erik sa...

Nja, Australien dricker nog en hel del pilsner men det ar ganska mkt Foster's - inte direkt kungen av ol. Fiji har Fiji Bitter men den bryggs av Foster's den med.

En australiensisk tjej vi snackade med pa Fiji sa att hon aldrig i livet skulle ata kanguru. "Det ar bara ni som tror att vi gor" sa hon.

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest