BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 25 augusti 2009

Sommarens sista suck

SALTSJÖBADEN. Det är sorgligt men även den här sommaren tycks snart vara över. Den var å andra sidan bra så man får väl vara nöjd med det. Teoretiskt finns kanske en sol & bad-chans till i helgen, men eftersom jag börjar jobba imorgon onsdag så tog jag chansen idag och körde ut till mina vanliga klippor i Saltsjöbaden.

För bara ett par veckor var här fullt med folk, lång kö till kiosken och smockfullt på parkeringen så man fick ställa kärran längs grusvägen istället. Nu idag är här bara jag och en tjej som solar, och ett par strebrar borta vid vindsurfingföreningen. Sommarn går mot sitt slut som sagt och folk sitter inne på sina kontor igen.

Men en spännande resvinter väntar, även om den mestadels blir under 2010. Och snart, tro det eller ej, snart är det svensk högsommar igen.

Tills dess ses vi här på internet om inte annat. Hej!

1 kommentar:

Anders sa...

Suck! Att stänga sommaren är plågsamt och o-etiskt. Estetik och sinnliga upplevelser lever vi ju länge på. Fridenslund har gett mycket njutning och och upplevelser och nu går vi in i fas kontemplation.
Allt väl och vi hörs!
Anders

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest