BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

onsdag 17 juni 2009

VOLVO OCEAN RACE: Båtarna på display


Här ligger havsrallyts vinnare
Här ligger vinnarbåten Ericsson 4 förtöjd med fem kombattanter nedanför slottet i centrala Stockholm. Ericsson 4, med skepparen Torben Grael, har med sina 108 poäng säkrat totalsegern i årets race, såvitt jag begriper. 
Striden tycks nu poängmässigt stå mellan Puma Ocean Racing och Telefonica Blue. Den senare rände på en sten i 14 knop strax utanför Marstrand alldeles efter starten på väg till Sandhamn/Stockholm men kunde dras loss innan alltför mycket skador uppstod.

På skeppsbron är det just nu full fest bland sponsorerna. Särskilt i Volvos och Ericssons montrar. Inte mindre än elva Ericsson-klädda personer hängde runt montern när jag var nere där nyss och pratade mest med varandra istället för att ta hand om de få gäster de hade där.

På söndag körs det mera match race-artade seglingar utanför Sandhamn, om jag förstått programmet rätt. Därefter lämnar racet Sverige.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest