BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

onsdag 11 februari 2009

Snuva, Mexiko och dyra flyg

Hade planeringsdag idag onsdag på jobbet egentligen men det blev hemmaplanering ackompangerad av min egen hosta och snuva istället. Nu känns det äntligen som att det börjar ge sig. Skönt det, att sätta sig på flyget till semestern med influensaliknande förkylning är ingen pangsuccé.

Har växlat in peso (100 $TX ~ 60 SEK) och tillbringat en hel del tid framför datorn för att reda ut delen av resan där jag skulle åka ner till Panama City och kolla på Panamakanalen. Hotell gick att fixa efter en del meck, men när jag skulle köpa flygbiljett kraschade Mexicanas sajt och det blev ingen bokning av (ska dubbelkolla imorgon så att det inte blev betalning utan själva bokningen...). Där och då gav jag upp, ska ta tag i ärendet tors-fredag igen. Hela Panamagrejen förmörkas av att det blir rätt dyrt, flyget dit från Mexiko kostar mer än jag trodde, ca 3 500 SEK med Mexicana.

Nu ska jag istället lägga mig en timme eller två och läsa min helt analoga reseguide. Kanske visar det sig att det är bättre att satsa på Mexiko helt istället för att flaxa runt. Jag har flaxat mycket på tidigare resor, det blir ibland lite för mycket av den varan. 

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest