BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 24 februari 2009

Med gott om tid och en öl

Är på Acapulcos internationella flygplats med en timme och tio minuter till 6.40-flighten till Mexico City. Har aldrig varit med om en så tom flygplats, särskilt inte en internationell. Har sett kanske femton resenärer. Bromma framstår som knökfull i jämförelse. Jag har gått igenom butiksutbudet, samma saker de säljer på stranden, druckit en Sol, ätit en glass och nu hamnat på Henry J Bean's Bar & Grill på övre planet. Här är fem personer i den väl tilltagna restaurangen förutom bartendern och jag. Dricker nu en Sol till, vad ska man göra liksom, och funderar på att läsa ett kapitel till i min bok. Men jag försöker hålla igen för att den inte ska ta slut innan semestern gör det. Har iofs Steinbecks Burning Bright nedtryckt i väskan också om jag inte minns fel.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest