BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 24 februari 2009

Campeche - lite som Söderköping

Gemyt. Det tror jag är ordet för att kortast beskriva Campeche. De som besökt den östgötska pärlan Söderköping anar vartåt det barkar. Fast Sörping har färre kolonialbyggnader. Och så muren som i Visby då.

Väldigt trevligt iaf och tyst, rent, propert och förmodligen rätt tråkigt i längden. Det är fartgupp runt i hela Campeche stad (även delstaten heter samma sak) så bilarna liksom smyger fram. Jag sitter vid en hotellrestaurang (bilden) vid stans lilla katedral och har tre timmar innan jag ska checka ut och sätta mig på en buss i fem timmar till Cancun.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dagens stora scoop: http://www.thelocal.se/
I fall du av nån händelse skulle missat...

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest