BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 17 februari 2009

BILDEXTRA: Mini-turism i New York


Turism i rekordfart: på två timmar han jag se lite av Broadway, ana Brooklyn Bridge i fjärran och ta en titt på World Trade Center-bygget igen. Vet inte om jag tycker att det hänt så mycket sen senast, 2004. Då kunde man gå fram till kanten av gropen och se ner, det liknade mest ett dagbrott. Nu är det avspärrat. Här stod alltså de två WTC-tornen före 9/11. Det sitter bilder på nybygget där bakom, jag är inte så impnerad. Vidhåller att de borde bygga upp det två gamla tornen igen.


New York City. Nedre delen av Broadway i Greenwich village.


Cab ride. Senast jag var i New York, 2004, var det cash som gällde i taxibilarna. Men den här Fordhäcken som jag fick tag i tog både kort och hade internet. På skärmen kan man läsa nyheter och kolla Eyewitness News. Kvitto fick jag också, bara en sån sak.




New York by night. Planet har just lyft från Newark norrut, klockan är ca 18 lokal tid, och gör en kraftig babordsgir för att vända söderut mot Mexico. Närmast kameran är troligen snarare New Jersey, med Manhattan långt där bortom.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest