BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

onsdag 12 november 2008

Ingarö mindre lockande den här gången

INGARÖ. Är på kurs ute på Ingarö igen. Inte lika mysigt som förra gången - vintern har slagit till, den sydländska slaskregnvintern, det är kallt och regnigt och mörkt och löven har fallit ner från träden. Tack och lov brinner en brasa i storstugan, där vi dricker öl.

Tar bilen in till macken en sväng och vägen är så mörk att jag får krypköra vissa stäckor i regnet för att se vägen. (Kan ha med mitt 1975 års halvljus att göra.) En buss åker framför när jag ska tillbaka så jag missar infarten och kör ända ut till bryggan vid Björkvik, eller vad det heter, innan jag fattar att jag är fel. Chevan tar mig åter på ren vilja.

Men det är ändå, tänker jag, sånt här som får en att uppskatta den svenska sommaren när den väl är här. Utan motgångar, resonerar man lite snusförnuftigt, fattar man inte vad framgång är.

Nu ska jag sova.

Solnedgång vid Björkviks brygga.

 Motljus vid kursgården/hotellet Säby säteri.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest