BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

lördag 9 augusti 2008

Bad på militärt område




SPÅRÖSUND. Nu sitter jag , eller halvligger egentligen, på en solig brygga vid Spårösund, militärens gamla sommarläger. Det är helt tomt nu. Vägbommen står öppen och inte en människa syns till. Jag har badat! Ett snabbdopp visserligen, det var inte dödsvarmt.

Det här är ungefär så långt ut i skärgården man kan komma med bil. Man kör Skyttevägen, tror jag den heter, ut från östra Västervik, sedan in på den smala Grönövägen och tar av mot Grönö och Spårösund. Mitt emot här på andra sidan sundet, och på bilden ovan, är båken, det gamla sjömärket, på Spårö.

Det var så molnigt i morse att jag struntade i båtturen till Hasselö. Dumt kanske, men jag var trött också, kollade på film till kl 2. Nu hänger jag här någon timme, sedan blir det återfärd mot Stockholmm som det ser ut nu. Om jag inte väljer att stanna en natt till förstås, vi får se. Jag säger det igen: vädret får avgöra.

(Nu kom en passagerarbåt förbi och drog upp ett jäkla svall. Alla tog upp sina kameror och plåtade den stilige karln som låg där på bryggan i badbyxor med en minilaptop.)

PS Kollade just vädret och det visas sol både idag och söndag för Västervik. Kanske blir en natt till ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

im here because of few cents for you. just dropping by.

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest