BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

lördag 1 mars 2008

Trött och nybadad

Är mycket, mycket trött efter att ha varit uppe sen kl 5, bytt land, gått i varuhus i Taipei, sprungit i t-banan och åkt upp i Taipei 101, tornet på 300-nånting meter. Nu sen jag kom åter t hotellet har jag badat - milde vad gött, jag vill ha badkar - och kollat andra halvan av Blood Diamond på HBO. Det var allt jag orkade, fötterna värker ännu av allt spring.

Men jag är väldigt glad att jag åkte hit, Taipei och Taiwan har massor att upptäcka tror jag. Själv hinner jag bara nosa lite.

Imorgon ska jag ev ut på en mini-hajk i något av naturområdena i utkanten av stan, hittade en bra broschyr om det på centralstationen. Fast vi får se, först ska jag sova.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest