BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

fredag 29 februari 2008

Prisjamforelser och krangel

Engelskt tangentbord nu. Kan konstatera efter dagens shoppingrunda att Sverige verkar ha konkurrenskraftiga priser pa elektronik. Klader daremot kostar kanske en tiondel i Filippinerna, i Malaysia ar det ocksa billigt. Kollade tva grejor idag: Ett 17-55 mm Canonobjektiv (Canon Objektiv EF-S 17-85/4-5,6 IS USM) som har gar loss pa ca 5700 kr men kan fas for under 5000 via internet i Sv. Och en Sony PSP mobilspel- och videokonsol, i Manilla ca 2000-2200, pa svensk sajt ca 1500-1700 kronor. Sa var det noterat.

Blir intressant att kolla priser i Taiwan - om jag nu kommer dit. Den meckiga amerikanska bokningssajten jag bokade via har skickat tva kryptiska mejl om att nagot har andrats i bokningen och att jag bums maste ringa till USA (kostnad: 80 peso per minut) for att fa reda pa vad det ar. Idiotiskt, skulle aldrig handa har.

Nu ska jag iaf sova, sa far vi se hur det gar.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest