BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

fredag 22 februari 2008

Amerikansk imperialism

Har lokaliserat stans nöjescentrum. En bit bort från mitt thaihak pågår ett fett disko som jag kollar upp. Stället heter O2. Det visar sig vara väldigt populärt - kön är säkert hundra meter. Men det finns en hake. På en upplyst skylt står det: 'This event is open only to adult smokers 18 years old and above.' I kön står ungarna och tänder cigaretter. Sponsorn av jippot visar sig vara Marlboro och på en stor skärm bakom den höga avspärrningen uppmanas deltagarna bli medlemmar i klubben Marlboro Full Throttle intill bilden av en sportbil. På borden därinne, som jag kan smygplåta över staketet, står askkoppar tjusigt upplysta underifrån.

Som av en händelse är stället bredvid där jag tar en öl sponsrat av samma amerikanska tobaksjätte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter ju vidrigt. Tycker du ska gå dit och dunka upp en skylt "Rökning dödar". Använd 9-tums spik... haha

Anonym sa...

Absolut helt otroligt korkat ställe du besökte i går kväll. Hoppas du får en fin lördag! Jag besökte din lya i går eftermiddag. Växterna lever och tidningshögarna växer. Kram och lev väl!!! /mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest