BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

torsdag 24 januari 2008

Det här duger inte för en öl


Glad i hågen efter en arbetsdag på bruket begav jag mig till södermalm och den forna skatteskrapan för en öl i baren de hyst in längst upp. Det lär vara en rätt hyfsad utsikt därifrån. Men den fick jag inte se. När jag väl lokaliserat hissen upp var det stopp. Mellan mig och hissen stod en vakt.
- Vi har en dresscode, sa han och granskade mina jeans, fransiga svarta halsduk och Adidasdojor.
- Jaha, vad innebär den då?
- Det kan jag inte säga exakt men vi har en dresscode.
- Jo, men vad ska jag ändra på?
- Exakt vad kan jag inte säga, men det ska vara festkläder.
Error.
Inte min typ av ställe.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest