BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 2 december 2007

FN-skyddad skogsstämning

Kan rekommendera ett sväng till Skogskyrkogården, strax söder om Globen längs Nynäshamnsvägen, väster sida när man kommer norrifrån. Skogskyrkogården, som tydligen är upptagen på Unescos Världsarvslista, gör sig mycket bra i vintermörkret. Bland gravarna mellan träden brinner lyktor och här och var ser man skuggor av människor gå omkring och tända fler. Nu, i början av december, finns det ju ingen snö, så då blir det desto mörkare.

Mer info:
Karta
Unesco
Stockholms kyrkogårdsförvaltning
Wikipedia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju blivit en riktigt flitig bloggare!
Skogskyrkogården är ett bra tips. Kan tillägga att flera filmer och även musikvideos har inspelade scener därifrån.

Erik sa...

Det var som tusan! Kan tänka mig det, stämningen är aningen suggestiv.

Känner att bloggen blivit lite gnällig, jag borde jacka upp den i tempo lite. Ge mig ut och kommentera arabvärlden mer kanske.

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest