BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

måndag 9 april 2007

En ypperlig middag

Medan ett tragiskt brittiskt tjejgäng förskönk i Sex and the city på hostelet så gick jag ut och åt. Hamnade på en libanesisk restaurang. Fick in motabal, en röra med äggplanta, olivolja, yoghurt och persilja, bröd samt kaftah, biffar med en tomatgegga och lite ugnsbakad potatis. Samt tre Tiger pilsner. Behöver jag nämna att det smakade bra?
Kom i samspråk med ett par av kyparna som inte alls visade sig komma från Libanon utan Bangladesh. De rekommenderar vandring i skogarna där man bland annat kan studera bengalisk tiger samt besök i hamnstaden Chittagong. Jag har läst i en säkerhetsrapport att det är världens farligaste plats. Detta påtalade jag.
- No no no, blev svaret. Det är en absolut sevärdhet.
Är otroligt glad att jag tog mig till Malaysia, trots viss tidsbrist. Kan bara uttala mig om Kuala Lumpur ännu men den är inte alls så trist som vissa har sagt tidigare. Tycker möjligen att folk är aningen mer reserverade här jämfört med på andra håll i Sydostasien.
Imorgon fm: inspektion av Petronas Towers, 450 meter höga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen dessert till praktmiddagen? Ja, nog verkar det torftigt att sitta framför TVn och kolla amerikanska serier, när man befinner sig i ett så annorlunda land. Är det världens näst högsta byggnad du ska upp i i morgon? Som vanligt - tage good care! Kram från mor

Anders sa...

Vilken tur att du även kom till Malaysia! Verkar bra på alla sätt och vis! Åk för allt i världen inte till Chittagong i Bangladesh! Jag vet.
Tornen i KL verkar spännande och vistelsen i landet ok. Bra och kul med ytterligare kunskap och erfarenheter av Asien.
När trampar du åter svensk jord? Jag åker till Litauen 15-20 april (med en klass från skolan-friårsextraknäck). Ses före eller efter.
Kram The Old man

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest