BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 1 april 2007

Buss på villovägar

Sov som en stock. I mer utvilat tillstånd har jag tagit tag i min planering igen och fattat beslutet att skippa detta med bussar - vilket borde gladja mitt forsakringsbolag - och fortsatta norrut ikvall medelst tåg istallet. Tjejen bakom disken sager att tåget kan ta mig till Hanoi på 24 timmar. Fan tro't, men fortare an bussen går det forhoppningsvis i alla fall.
Från Hanoi blir det antingen fortsatt tåg genom Kina mot Hongkong, eller en flight direkt till Hongkong. Det vore spannande med tåget den strackan, men dagarna går och jag har en del kvar som jag vill hinna med.

Nyheten har nått mig att en av kanadensarna, Eric, ligger sjuk i någon febrig grej i Saigon. Hans kompis Renato, som jag eventuellt skulle ha mott i Hoi An, har fortsatt utan Eric. Trist. Har mejlat Eric for att hora (oops, orkade bara klistra in å...) hur det ar med honom.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt höra att du har det bra. Men den här tågresan du skriver om gör mej lite konfunderad, sitta på tåget i 24 tim., hoppas det är ett bekvämt tåg, sovvagn kan man tänka det?
Tråkigt med din vän som blivit sjuk, hoppas han repar sej snart, och kan återuppta sin resa.
Ha det bra/ mormor.

Anonym sa...

Roligt att höra att du är lite utvilad. I dag har SvD en intressant researtikel om Peking. Volvo och Walldner öppnar dörrar för oss svenskar i vilken konversation som helst, står det. Ritan-parken bör man besöka på morgonen, öppen fr 7. Ett annat tips är att be hotellpersonalen skriva namnen på de ställen man vill att taxichauffören ska ta en till. Och 'skål' heter Gan Bei.

Hoppas, precis som mormor, att tåget för 24-timmarsresan är bekvämt. Kram från mor

Anonym sa...

Antar att du slumrar ombord på tåget nu. Klockan är väl ca 10 på kvällen hos dig. Här är sen eftermiddag, ännu en varm och vacker vårdag. Att se ett land genom tågfönstret är nog jättehärligt.

Hoppas kanadensiske Eric blir frisk snabbt. Inte kul bli akterseglad på hotell i främmande land. Kram fr mor

Anders sa...

Vad härligt det ser ut med badbilder! Längtar också efter bad utomhus. Skönt och stärkande! Tåg låter klokt, hoppas de har räls, att åka buss är att leka med döden i de där länderna. Här hemma är det vår och idag har gubben tagit ut motorcykeln! Gött.
Ha det så bra. Pappa

Anonym sa...

Soliga halsningar fran norra Colombia! Later som du har det bra. Samma sak med mig. Kram Marianne

Anonym sa...

Forst nu fattar jag hur jag ska lagga in en kommentar. Haha, kommentarsidan kom upp pa spanska och det tog ett tag att fatta. Vi far jamfora resorna nar vi ses hemma i Sthlm igen. Later som du minglar och traffar folk i vanlig ordning. Kram Marianne

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest