BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 18 mars 2007

Konsten att inte ta med för mycket


Packläge nu i min extremt renoveringsröriga lägenhet. Har lagt all skit i en hög i vanlig ordning innan det åker ner i säcken. Det är inte mycket man behöver förstås men ändå tycker jag högen ser oroväckande stor ut.
Rutten har klarnat lite, ungefär ser den nu ut såhär:
Singapore två dagar, sedan flyg till Phnom Penh. Två dagar där, under vilka jag vill se Killing Fields (Choeung Ek) bland annat.
Därifrån till Angkor (Siam Reap) där jag kan tänka mig att man stannar och hänger ett par dagar.
Sedan är det lite oklart men jag antar att det blir åter Phnom för vidare transport till Ho Chi Minh (Saigon), troligen medelst buss. Därifrån går det tåg norrut, tanken är att på det sättet komma upp till Hongkong och Kina.
Låter nästan som en plan. Börjar verkställa direkt. Ska bara fixa lite middag först och slöglo på en gammal bondrulle.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest