BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

måndag 5 september 2011

BÅTMÄSSAN: Få nyheter och få båtar

Deltabåtar vid helgens flytande båtmässa på Djurgården. En tillställning med ovanligt få utställare. 
Båtmässan på dekis?
Rapporten från årets besök på flytande båtmässan på Djurgårn i Stockholm kan summeras i något som liknar ett antiklimax. Att det var få besökare på fredageftermiddagen när jag var där kan man kanske förstå, men värre är att det var färre båtar än vanligt. Kanske är båtbranschen i mera kris än den vill erkänna. Här är i alla fall det jag noterade som sevärt.

Svenska Delta är alltid kul att kolla in. Flaggskeppet Delta 54 var på plats. Så här ser den ut inuti. En 80-fotare uppges nu vara på gång i tillverkarens estniska fabrik.

Salongen i Delta 54.

Båtnostalgi. En himla fin Bertram till salu i bakgrunden. 

Ruptechs futuristiska båtar i liveversion, tidigare har jag bara sett dem som modell. 

Ruptechs interiör. Det här handlar om funktionella högprestandabåtar där möjligheten till familjemys inte är främsta prion.

Finska Targa släpper en ny modell på 32 fot som ersätter den gamla 31:an. Aningen modernare linjer men i övrigt samma walkaroundlösning och stabila konstruktion, såvitt jag kan bedömma.

SvD.se: Rapport från flytande båtmässan 2011

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest