BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 17 februari 2009

En sliten Erik framme i Mexico City

MEXICO CITY. Det var kul att se lite av New York, men stoppet där gör att hitresan har varat i 25-26 timmar nu. Man är ju inte helt pigg. När jag är seg och dimper ner på nåt ställe infinner sig ibland känslan: vad tusan gör jag här? Just nu vet jag - sova. Ska bara skriva färdigt.

Jag har förlängt hotellet med en dag så jag är tre nätter i Mexico City innan jag ger mig av. Första anhalten blir sannolikt med buss mot kusten till mexicanska golfen, möjligen hamnstaden Veracruz. Men innan dess ska jag förstås kolla in det här stället först.

Bor i fånigt stort rum, i dyraste laget. Jag har ett litet kök, tv såklart, soffa, två sängar, matbord, stort badrum och en massa garderober. Man kanske skulle laga lite tacomiddag en kväll och bjuda in hela hotellkorridoren? Utsikt mot ett p-garage. Har inte ens funderat på att packa upp ryggan, inte ikväll iaf. Kväll förresten, klockan är 02.30 lokal tid.

Inga problem med något hittills. Tog en flygplatstaxi till hotellet som var dyr, men han körde å andra sidan fort. Och till rätt adress. Jag kände inte att jag hade ork att deala med en chaffis som inte snackar engelska och ändå bara kör till det hotell han tycker man ska bo på.

Nu ser jag fram emot frukost imorgon. Och sovmogon. Nu, först, är det egentligen som den börjar: semestern. Aaahhh...

1 kommentar:

Anonym sa...

Gissa om man blir avundsjuk! Minus 37 grader någonstans i Sverige natten som var. Njuuut! Kram från mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest