BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 25 mars 2007

Upptäcktsresande i 30 min

Ta Prohm, dit jag lyckades navigera efter ett tag, är jämte Angkor Wat nog det mest sevärda eftersom det lämnats i princip som det hittades för 150 år sedan. Djungeln har helt genomborrat templet, rötter växer ut och in genom murarna och ett jätteträd hotar pressa sönder hela huvudbyggnaden ovanifrån. Man känner sig lite som en upptäcktsresande när man går runt där. Eller ja, skulle göra om det inte var för alla japaner med kameror som orsakar köbildning hela tiden.
Jag hade skrivit en lång notering om Kambodjas turistindustri som dök upp i huvet när jag cyklade runt, men den gick inte att skicka så det får bli senare.
Planen nu är att fixa ett flyg till Saigon imorgon. Vietnam Air har ett gäng flighter har jag kollat upp. Alt är att ta bussen åter till Phnom Penh och göra resan över gränsen därifrån. Men då förlorar jag en dag på något jag redan sett och spräcker tidplanen.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest