BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

måndag 31 maj 2010

JOBB: Sista kraftansträngning


Mellan mitt bloggande om Israels galna attack i morse mot hjälpsändningen till Gaza så sitter jag och försöker jobba lite själv också idag. Det handlar om insäljning av ett antal jobb som blivit liggande sedan min tremånadersresa tidigare i år.

Bland är det ett reportage från Bangladesh, som bland annat tar upp landets problem med att få investeringar så att levnadsstandarden kan höjas, de livsfarliga arbetsvillkoren vid skeppskyrkogården i Chittagong med mera. Mängder med bilder finns.

Dessutom har ett ganska lättsmält resereportage från världens största fisk- och skalgjursmarknad i Tokyo, Tsukiji Fish Market, blivit liggande till vilket det finns rätt bra bilder.

När man ändå är igång kan man kasta in en trevlig artikel om att öluffa i Fiji med familjen. Paradisiska bilder.

Så det är detta jag pysslar med idag. Nu efter lunch gick jag visst ner i matkoma dock, så jag borde ta mig ut på en promenad för att få lite luft, så får vi se om krafterna återvänder.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest