BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

måndag 10 augusti 2009

Sol ner i säck

När solen går ner i säck går den upp i beck, brukar det sägas på sjön. Alltså att om den går ner bakom en remsa av moln i horisonten så blir det dåligt väder nästa dag. Jag vill minnas att det stämde då och då när vi hade båt för en del år sedan. Och i så fall gör jag ett bra val som åker åter med kvällsbåten till Stockholm, efter att inte ha fått tag på boende pga felaktigt telefonnummer. Det finns ett STF-vandrarhem på Finnhamn, men de hade ingen bemanning vid telefonen och jag ville inte chansa. En fantastiskt fin resa genom skärgårn ikväll förresten, fartyget lägger till vid varenda kobbe.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest