BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

torsdag 20 augusti 2009

Skanvik ett år senare

SKANVIK, VÄSTERVIK. Har badat vid klippbadet Skanvik på Gränsö. Det var inte direkt varmt men pigg blev man. Här var jag för nästan exakt ett år sedan, det var bra väder då också. Det blåser en frisk bris nu men jag har hittat en klippskreva i lä. Bra tradition det här att runda av sommaren i Västervik, tror jag fortsätter med det. Det var hyfsat med folk på stan, man glömmer att det är mitt i veckan och att många jobbar. Men här är det fortfarande semester, tack för det.

2 kommentarer:

Anders sa...

Jag tycker att det är en fantastisk idé att packa ihop sommaren i Västervik. Vi har ju gjort det många gånger...Skanvik har ju en speciell plats i hjärtat efter alla ljuva sommarminnen därifrån. Är Vanja kvar där? Kommer du ihåg när vi seglade i viken? En gång fick jag 11 abborrar på en mask...Vi ljustrade ål när jag var grabb. Suck...
Livet går vidare, men minnena består.
Hade du bra logi i Västevik?
Nu en kall öl med vännerna på landet. Välkommen till Fridenslund!
P

Erik sa...

Javisst är det kanon. Jag vet inte om hon är kvar, men nån har slagit upp en ful gul kåk i korrugerad plåt på hennes gamla tomt, ser konstigt ut. Man kan tydligen hyra den, står det på en skylt. Tveksamt. Fast läget är ju bra.

Bor på ett sorts motell borta på Lucernavägen, det mesta annat var fullt (!). Hugges Zenda ligger inne.

Hasselö imorgon om det är sol.

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest