BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

fredag 17 april 2009

Smart finess: Hitta flygen via karta

Jag har testat en annorlunda variant av resesajt, Skyscanner.net, där man bland annat letar flygbiljetter via en karta (se bilden). Det går att söka på vanligt sätt också, på datum och destinationer i en lång lista, men det här är roligare. 

För att komma direkt till karttjänsten klickar du på här varefter du väljer din avreseort (tex Stockholm) och därefter skrollar runt dit du vill. När du valt ort visas den för tillfället billigaste biljetten till den destinationen. Klicka därefter "Show Flights". Smart, kul och praktiskt.

Jag har även byggt in kartan längst ner i den här spalten, den vita med alla inlägg som du läser i nu alltså, så det är bara att skrolla nedåt och köra igång.

Att det är de billigaste biljetterna bör man förstås dubbelkolla, likaså är det inte säkert att det finns plats på flyget bara för att det finns ett pris.  

Själv hittade jag just weekend-biljetter Stockholm-Warszawa (bilden nedan) för 1600 spänn som jag blev lite sugen på. Vi får se vad det blir av den planen. 
Warszawa.

2 kommentarer:

Ola sa...

Hej Erik

Du får gärna testa vår nya resesajt http://www.reseoraklet.se

Vi har jobbat med denna i ett år nu och har precis lanserat den. Det är en tjänst för alla de personer som vill ut och resa men inte vet vart. Den är helt gratis och vi länkar bara vidare till de stora researrangörerna. Gillar du den får du gärna skriva en liten rad om den. Hoppas att den kan ge dig och andra bra tips.

Erik sa...

Tack för tips, Ola, den ska jag absolut kolla in. /Erik

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest