BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

onsdag 5 november 2008

Äntligen: reseplaneringen startar

Nu börjar det tillslut hända något på min resefront. Idag var jag och gjorde två bokinvesteringar: The Rough Guide Phrasebook – Latin American Spanish, samt Mexico & Central America Handbook 2009 (länken går till förra upplagan för 2008, jag köpte den uppdaterade för 2009) från Footprint. Den första är en engelsk-spansk ordbok, den andra som titeln antyder en guidebok för Centralamerika. Jag hittade inte mitt favoritförlag Rough Guide, men den här verkar också bra.

Jag ska börja kolla biljetter till Latinamerika nästkommande dagar, oklart exakt vart. Borde ha gjort det redan men det har liksom inte blivit av, köksrenovering och annat pyssel har tagit mycket tid. Men jag är sugen på den världsdelen efter tre vintersemestrar på raken i Sydostasien. Det som möjligen lockar där är Indonesien samt kanske även ännu en sväng i Filippinerna. Men jag tror ändå jag försöker mig på ett nytt resmål. Ska bli kul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, ser prislappar... Vad är det för fel att handla billigt på nätet? Nästa gång gång på krogen får du bjuda! :)

Erik sa...

Nä det klart, fast jag behövde lite motion - det är en bra bit till bokhandeln.
Visst, jag bjuder gärna på en pilsner...

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest