BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 25 september 2011

NÄMDÖ: Skärgårdspromenad

SOLVIK/SAND, NÄMDÖ. Vet inte varför, men jag har alltid tyckt att det är intressant att besöka platser "off season", som en skidresort på sommaren och en badstrand på vintern. Då ser man platserna som de verkligen ser ut. Nämdö i slutet av september är lite åt det hållet: sommargästerna är sedan länge hemåkta, restaurangen bommad, krogen i Solvik likaså.

Har gått en lång promenad på Nämdö och spanat in bland annat rådjur. Nu åter vid båten som ligger förtöjd vid sjömacken där ingen tankar någon soppa såhär års, i alla fall inte idag. Nu har vinden vänt till en mera ofördelaktig riktning, så eventuellt avgår jag snart för att kolla in utsiktstornet vid Nämdö Böte.

En antik traktor vid myndighetsbryggan vid Sand, östra Nämdö.





Någon har ställt upp ett gäng pokaler till besködan i ett skyltfönster alldeles bakom Icabutiken 
i Solvik, Nämdö.



Jag lånar sjömackens brygga vid Solvik på Nämdö i några timmar. Macken var stängd och 
knappt en människa syntes till på hela dagen. 

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest