BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 25 maj 2010

KULTUR: Picasso på 45 minuter

Har nu på förmiddagen rivit av Picassomuseet (bilden) här i Malaga,
Pablos födelsestad. Det gick på 45 minuter, normalt för mina
museibesök. Men det var intressant att se, särskilt att kolla
årtalen på de olika verken. Man kan följa faserna Picasso går
igenom, från ekivoka etsningar av nakna fruntimmer till mera abstrakta
grejor, vanliga porträtt och så vidare.

Det är mycket varmt idag, nästan tryckande. Moln i morse, nu
toksoligt igen. Ska checka ut nu kl 12, och sen dra till flygplatsen
om någon timme. Malaga är en stad jag absolut kan tänka mig att
komma tillbaka till, av det lilla jag sett hittills.

Over'n out.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest