BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 25 maj 2010

BARCELONA:

Har satt mig och tagit en öl, efter att ha hittat ett rum tre minuter från Placa Catalonya (varifrån flygbussarna går) och tagit reda på hållplatsen (precis nedanför Corte Ingles-varuhuset).

Är nu nere vid vattnet bredvid turistgatan Rambla, full av gycklare och hötorgskonst och i min mening det sämsta Barcelona har att visa upp, samtidigt som man alltid hamnar där som besökare. Minns mer och mer från mitt förra besök för typ tre år sedan. Visst är B en trevlig stad, men efter allt jag sett hittills under resan i Alicante, Granada, Alcoy, bergen och alla byar, så känns det inte som Barcelona har så mkt att tillföra tyvärr. Tog inte ens med kameran ut.

Rummet är helt ok men oväntat dyrt, ca 350 spänn fast då får man egen mugg och dusch. Kan vara bra imorgon då jag ska upp rätt tidigt. Mannen snackade i princip bara spanska men jag tömde hela mitt ordförråd och lyckades rätt bra tycker jag. Vad gäller priser så gissar jag att B ligger 20-30% över flera av de mindre städer och byar jag varit i nyligen. En öl här kostar 3€, i Alicante kostar samma öl kanske 2-2,50€.

Ska gå iväg och käka om ett tag, lite längre bort från Rambla inne i nån gränd. Just nu sitter jag och njuter av de sista solstrålarna, tittar på folk och lyssnar på ett svenskgäng vid ett bord och två norska tjejer vid ett annat.

Location:Carrer de Josep Anselm Clavé,Barcelona,Spanien

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest