BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

onsdag 19 maj 2010

BAD: Morgondopp i Medelhavet

Klockan är 9.20 och jag har just badat i ett spegelblankt Medelhav. Inte ätit frukost än, men jag har sett ut ett ställe en bit från stranden. En hel del är stängt här, det är ännu off season. Igår hittade jag dock en bra tapas och satt länge på trottoaren och läste och tog ett par pilsner och firade att det tydligen var min namnsdag, vilket hemmabasen i Sverige informerat om. Sen kollade jag en medioker film jag hade på datorn och somnade. Det sista jag tänkte innan jag somnade var, tror jag, att det var så väldigt tyst i rummet. Inget skrän, ingen bil, ingenting. Har nog kanske aldrig sovit i ett så tyst hotellrum.

Location:Paseo de Colón,San Javier,Spanien

2 kommentarer:

Armando sa...

Pensionärsgettot Benidorm, svenkhålan Torrevieja... Vad hände med tjänstledigheten som skulle föra dig till Sydamerika, som du pratat om i alla år? Eller kanske Östafrika som du spanat på? Nåja, Spanien är ett väldigt trevligt land. Kul att du planerat in Granada. Ska du besöka Alhambra, kom-i-håg att köpa biljett rejält tidigt. Jag hade extremt tur som kom in under de båda dagar jag var där (den andra dagen utnyttjade jag säsongens sista skidåkning!). Dock värt att besöka även om du inte lyckas komma över biljetten. Ja, en Cruzcampo skulle nog inte sitta fel i Hagaparken i kväll. Eller två... Kör hårt!

Erik sa...

Det ena utesluter ju inte det andra som tur är. Alhambra står förstås på schemat. Läste det där om biljetterna. Och de tio minuter jag tillbringade i Benidorm var välinvesterade – intressant att studera ett så vedervärdigt ställe. Tragiskt att folk åker dit och sätter sig utan att se nåt annat.

Ses

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest