BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 23 maj 2010

ALHAMBRA: Palatskoll i 30-gradig värme

Jag har förlängt rummet till måndag och sitter nu på ett fik inne på Alhambra-området och har fått in en öl och väntar på en bocadolli med skinka. Det är säkert 30 grader eller mer i solen, men här, i stil med de moriska sultaner som en gång byggde stället och livsstil med behag och skönhet i centrum (utöver att försvara rikets gränser), så är fiket smakfullt inhyst under ett tak av gröna klätterväxter genom vilka solen strilar in. Nu springer en katt över stenplanen med stolar och bord. Och nu kom min macka in.

1 kommentar:

Armando sa...

Kanske är Granada stället där man ska investera i ett hotell. När jag var där hade vi svårt att hitta boende där, medan det alltid varit lätt och billigt överallt vid kusten. Ungefär liknade upplevelse som du verkar haft. Alla hotellentreprenörer verkar satsa vid havet som har en kort säsong. Alhambra drar folk och stora sällskap stora delar av året och dessutom finns det säkert skidturister som kan pendla den korta sträckan från bergen. Nåja, överlåter till annan investerare som läser "En Resande Reporters Äventyr" att göra investeringen. Kör hårt!

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest