BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 28 februari 2010

MAT-BILDER: På allmän uppmaning

Här är bilder på mat i Japan
Det har inkommit uppmaning om att publicera fler bilder på mat. Sagt och gjort:

Vanlig syn utanför japanska restauranger: maträtter i plast. Jag går inte riktigt igång på det.

Noriko och Noah vid en traditionell japansk lunch med bento-fisk. Mycket gott.
Space bread. Rymdbröd alltså. Finns att köpa på framtidsmuseet i Tokyo.

Inte det minsta japanskt: här ballade jag ur och beställde biff med löksås. Men bärsen är blaskigt japansk.

Finns i mängder: japanska bakverk. Mmmm...

Delikatess (inte i plast) utanför traditionell japanskt tehus i Kyoto.

Japansk middag bestående av fisk (kan vara bento igen) och ris. Det var aningen torrt för min smak och inte den delikatess jag hoppats på.

Middagsmacka. Inget att kommentera egentligen.

Höjdpunkten: bättre blir det inte – sushifrukost på gigantiska Tsukiji Fish Market klockan 7 på morgonen. Sushin ligger upplagd på bladet till höger. Turistpris dock: 200 SEK. Men det var det värt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina matbilder! Vilken läcker servering och fint grepp om pinnarna! Nu har du väl fyllt din fiskkvot för ett bra tag framöver? Och té? Eller bara blaskig bärs? Första dagen med en aning av vår i Stockholm i dag, sön den 28 febr. /mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest