BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 17 januari 2010

RESA: Planerar nästa steg


Snart dags att resa iväg igen

En natt till blir det i Auckland sen tar jag bussen. Troligen norrut som det ser ut, till Cape Reinga (se kartan) om det nu går nån buss så långt. Eller, så längt är det inte, bör kanske gå på en förmiddag. Eller vad vet jag. Man kan hyra bil här för AU$ 10 per dag "with no hidden costs" påstår de. Men det vet man ju hur det brukar vara med den saken. Så som jag briljerade i vänstertrafiken i Sydney så var jag lite sugen på det men nu blir det nog bussen ändå. Ska i alla fall kolla busspriser nu tänkte jag (satt på ett café med internet nyss, packade ihop, kom på att jag glömt kolla bussapriser och hostelmöjligheter, gick tvärs över gatan till ett annat café med internet och där sitter jag nu).


I övrigt mejlade jag just iväg lite bilder till ett potentiellt reseknäck om Cairns i Australien och barriärrevet. Eller frågan är hur potent det är egentligen, redaktörer hemma i Sverige verkar antingen ha slut på pengar eller vara drabbade av en tsunami av knäck. Eller båda. Jag publicerar en av bilderna därifrån här istället nu, så någon får se den i alla fall:


"Stinger suits" skyddar mot dödliga maneter i norra Australien. Det var en månad sedan vi var där nu – tiden går fort.


Helt sjukt med Haiti för övrigt, jag fastnar framför Sky News i hotellfoajén hela tiden. En del av mig, reporterdelen, vill vara på plats och rapportera om eländet.

1 kommentar:

Armando sa...

Blir rädd när jag läser hur lite du planerar... Glad när jag får läsa om lite öldrickande. Vad säger bloggredaktören om följande idé, kasta ut väderprognosen du har över Stockholm – och ersätt med en aktuell där du befinner dig. Skulle ofta vara en plågsam läsning, men tror jag skulle överleva...

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest