BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

fredag 30 oktober 2009

RESA: Planeringen börjar ta form


Australia & Asia Tour 2009-2010
Idag bokade jag sex flighter på ett bräde: stommen i min tremånaders Australien- och Asienresa, som startar i mitten av december och avslutas i mars 2010. Se den klickbara, interaktiva kartan nedan för detaljer (eller klicka här).

Jag borde skriva ett inlägg enbart om att boka den här typen av multi-destinationsflygningar, det finns många sätt och knep, en del både bättre och sämre. De sex huvudflygningarna – i huvudsak mellan Australien, Fiji, Malaysia (dit jag inte tänkt åka från början), Japan och Kina – gick på strax över 17 000 kronor. Sedan tillkommer en del biljetter, men jag gissar ändå att totalkostnaden för flygningarna bör komma under 30 000 kronor. Asien har en del bra lågprisbolag som man bör kunna boka med kort varsel och för några hundralappar.

Återkommer med mera detaljer.

Erik's 2009-2010 Australia & Asia Tour (klicka för detaljer)

View Erik's 2009-2010 Austrlian & Asia Tour in a larger map

5 kommentarer:

Armando sa...

Hoppas du lyckas trycka in massa spännande äventyr under resan. Brukar ge bästa minnena.
Tror även att du kan göra en hel del fullständigt lysande investeringar under resan. Ska sticka till dig en 20 euro-sedel nästa gång vi ses, så kan du växla där utbudet är som mest intressant. Återkommer med mer exakta fyndtips.

Armando sa...

Vem flyger du med?
Två funderingar:
Har du möjlighet att flyga åter till Sverige från Hongkong istället för Peking, eftersom Shanghai inte funkar. Då slipper du ju backtracka. Men du kanske har varit i HK?
Samma fundering om NZ, är det omöjligt att flyga till/från Sydön, förslagsvis Christchurch. Backtracka med buss/bil på NZ tar tid, speciellt på sydön.

Armando sa...

Som sporadisk läsare av denna utmärkta blogg kräver jag att få veta mer om dina planer för 2 veckor i Japan. Vad satsar du på att hinna med, utöver Tokyo?

Erik sa...

Har kollat både Shanghai och Auckland, det funkade inte till samma pris och med den byrån jag bokade via (en sorts multibokning som blev hyfsat billig). I fallet med Kina tycker jag inte det gör så mkt, man kan ev ta en annan rutt åter via buss inåt landet. Har inte kollat upp det än. HK har jag varit i. NZ är värre problem, fast det lär gå alternativ busstur norrut. Eller kan man hitta billig flight för typ 300-500 SEK.

Har fått tips om Kyoto, kan ev få med min japanska kompis dit. Det vore isf kul.

Anonym sa...

It is a pity, that now I can not express - it is very occupied. But I will be released - I will necessarily write that I think on this question.

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest