BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

onsdag 18 februari 2009

Tips: Gott om mexikanska bussar och flyg



Roade mig med att kolla busstider (vad skulle man göra utan sin minidator) från Mexico City till Veracruz, om det nu är dit jag ska. Det är gott om bussar generellt, alla jag pratat med menar att Mexico är ett mkt bussvänligt land. Turlistan här ovan kommer från sajten ticketbus.com.mx som finns i engelsk version. En annan bra sajt att känna till är den här som listar flera olika bolag och vart de kör.

Obs att $-tecknet inte betyder US-dollar här utan mexikanska peso. Det kan vara lite förvirrande.

Flyg finns det också gott om och ska man en bra bit och har tajt med tid är det ett bra alternativ för priserna verkar vara låga. Kolla gärna in About.coms Mexikoguide för flyg för en lista över bolagen (inkl det jag skrev om tidigare som gått i konkurs). För en uppfattning om vilka inrikes rutter som finns, kolla exempelvis Aeromexicos ruttkarta.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest