BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

måndag 1 december 2008

Dags att unna sig lite vardagslyx

Ska lyxa till det idag: har bokat massagetid på Centralbadet och ska dit och bada och sitta och pysa nån timme innan nu i eftermiddag. Det behövs efter de här dagarna av middagar, fest, firande och mycket sittande framför alla dramatiska nyheter på tv:n.

Bilden: Mitt spa-ställe i Manilla.
Det här med badlyxen påminner mig om Manilla, Filippinerna, tidigare i år. Det är ju en av världens stökigaste städer med urusel luftkvalitet, därför var effekten så mycket större när jag gick till ett spa-ställe där mitt i röran, i ett gammalt hus med så obskyrt yttre att jag inte hittade plejset först. Dessutom badade jag ångbad i Budapest i år också, men då smällde Manilla faktiskt högre i jämförelse. Det kom folk och bjöd på te och grejor. Ska bli intressant att se vad Centralbadet har i jämförelse. Min nya 
nyhets-
favorit
Apropå nyheter: min senaste favorit bland nyhetssajter – Skynews.com. Den brittiska tv-kanalen är nästan lika vass på nätet som i tv:n.

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest