BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

måndag 24 mars 2008

Där barn jag lekt

Är i Västervik och uppdaterar mig på vad som hänt sedan jag var där senast, för typ tio år sedan. Det är inte så mycket. Stan är fortfarande stendöd på vintern till exempel. Men hela tändsticksfabriksområdet är bebyggt, restaurangen mitt emot slottsruinen och badhuset tycks ha gått i konken, de har asfalterat en av småvägarna ut mot Gränsö. Notviken ser nästan helt likadan ut.

Man blir nästan lite sentimental, jag tog kort på gräsfältet där vi campade för kanske tretton år sedan, en het sommar.

Nu ska vi käka en lövbiff på en av stans få öppna restauranger nere vid fiskartorget. Sen tänkte jag försöka hitta tillbaka till Grönövägen, där man åker ut i skärgårn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Du tog dig till Västervik i alla fall! Hoppas det inte var för mycket skitväder att köra i. Visst är Västervik nostalgi (och dött på vintern). En arbetskamrat till mig, Fredrik, bor i en ny, flott lägenhet på "Tändstickan". Häftigt boende, men jobbigt att veckopendla, tycker han. 10 meter till segelbåten på sommaren är dock en höjdare. Ska se om jag får snurr på min blogg.Hör nog av mig om teknisk support... Nu ska jag kolla på TV9 när LHC slår Färjestad.
Hörs o ses!
A

Anonym sa...

Inte mycket slår V-vik och skärgården därutanför på sommaren, det tycker även en landkrabba som jag. För min del kämpar jag med den chockverkan, som infann sig när man damp ner på ett vintervitt Skavsta efter några dagar i Paris, där bl a magnolian blommar. Vad ska vi med vinter nu??? /kia

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest