BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

torsdag 21 februari 2008

Just beställt in stek och pilsner

Det verkar va en trevlig stad det här, Iloilo, på sydöstra delen av Pasay. Knappt femhundratusen enl taxichaffisen. Jag kom strax före kl 18 efter sex timmar på till stora delar grusväg. Bussen, en modern landsvägsmaskin, verkar inte vara byggd för det för motorn gick varm och besättningen fick kliva ut och hälla på vatten.

Har checkat in åtm två nätter på värsta lyxstället, som ändå är billigare än det på Boracay. Ska kanske ta nån dagstur och även kolla båtmöjligheterna över till nästa ö, Negros. Där är planen att stanna till vid en vulkan mitt på ön, glömt namnet. Tyvärr har jag läst att man måste söka tillstånd att bestiga den en MÅNAD i förväg. Det verkar lite överdrivet.

Det verkar vimla av restauranger i Iloilo, en gammal spansk stad. Jag har gått till en ett par kvarter bort och beställt stek och en San Miguel, the pilsner of choise i det här landet.

Inte sett en enda västerlänning sen jag kom hit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så har jag då äntligen hittat åter till denna sajt. Och är faktiskt lite missnöjd... Hade hoppats på en massa bra öltips, men hittar knappt något! Dock hopp i detta ditt senaste inlägg. Fortsätt så! Allt väl med dig? Men det finns väl en massa annat att njuta av... Typ sol och bad... Liiite avis...

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest