BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 23 december 2007

Religon i ett glas

Denna suspekta brygd som sägs stoppa förkylning levererades just hem hit av min mamma och mormor. Innehåller bland annat etanol. Är inte att rekommendera vid amning, däremot inget hinder för bilkörning. Hmm.

Jag försöker nu intala mig själv att det fungerar. Läste just en artikel i senaste Fokus om religion och slås av att det bör vara samma princip: tror man på en gud så finns han. Annars inte.

Nu är frågan alltså om jag kan välja att tro på etanolen utan att bli religiös på kuppen. Man måste ju inte tro på allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Brygden skall intas tre gånger under ett och samma dygn, annars verkan lika med noll. Blanda och drick!!! Kram och krya på dig!!! /mor och mormor

Anonym sa...

God jul! Blunda och svälj! Kram! /mor

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest