BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

lördag 1 december 2007

Mamma på utflykt undan vintern


Mamma Kia ringde nyss och berättade att hon stod på stranden i Florida i sommarkläder kl 8 på morgonen lokal tid. Hon befinner sig här på konferens. Dumt nog bestämde de sig för att åka upp till New York några dagar efteråt, istället för att stanna kvar i Florida. Inget bra tilltag, det är snö i New York. Men Florida håller ställningarna, man blir avis. Enda trösten är att jag själv eventuellt, till och med troligen, är där om ett par månader!

2 kommentarer:

Anders sa...

Ser ju verkligen gott ut! Nu längtar man efter sol och värme.
Kommer snart.

Anonym sa...

Provar att skriva ett nytt inlägg. Det förra försvann. Det var faktiskt ännu finare på St Pete beach än det är på bilden du har hittat, Erik. Himlen sååå blå, havet annorlunda blått och sanden mjuk, gåvänlig och i solljuset nästan vit. Ett paradis, dit jag vill tillbaka. Som du också skrev så gjorde vi det tokiga att åka till New York i stället för att njuta av tre semesterdagar i värmen. Det blev att ställa om från +30 till -2 och ännu mer i vindbyarna. Något av det mest idiotiska vi hade kunnat hitta på. När blir man riktigt klok? Har dock kollat julgranen vid Rockefeller centre och den hysteriska julpyntningen på Macy's. Njöt av Chicago på Broadway i tisdags kväll. I går gick jag förbi the Dakota building vid Central Park, och man filmade utanför porten, där John Lennon sköts ihjäl (snart årsdag, den 8 dec). Mina kompisar var där vid annat tillfälle och fick då se hur en "baglady" med mörka glasögon, i sjaskiga kläder och tofflor togs emot vördnadsfullt av portvakten, som vinkade in en taxi åt henne. Vem var det? NY är i alla fall NY. Men en sak är säker: Jag kommer aldrig mer att bo på Astor on the Park. Det ser fint ut på nätet, men det är bara fasad. Ett dyrt skithotell helt enkelt. /mor Kia

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest