BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

tisdag 6 november 2007

Kanske dags snart igen?

Det här är längs femte avenyn i New York, julen 2004. Jag börjar snacka med den här mc-polisen som säkert ätit en och annan donut i sitt liv och som nödvändigtvis ska ha mig att provsitta hans polis-Harley Davidson. Strax därefter blev jag rejält magsjuk, för första gången i mitt liv, men det hade förstås inte med honom att att göra.
I vilket fall är ju dollarn så billig nu att det kanske är dags att ta en USA-resa igen. Inte för att det är någon utmaning i bemärkelsen resestrapatser och jag har ju varit där redan, men kan man klippa ett lagom varmt Florida i februari så vore det ju inte så tokigt. Dollarn, spår vissa experter, ska ner under 6:30 innan den vänder upp igen. Så mycket billigare blir det inte på rätt länge - troligen. Men billigare blir det förstås på fler ställen än i USA: mer eller mindre hela Sydostasien använder ju i princip dollar. Nåja, jag måste ta beslut om det här snart annars försvinner att billiga flygbiljetter.

Mer läsning:
Gör dollarklipp på resan
och
Utnyttja turbulensen
(SvD 5 nov)

2 kommentarer:

Anders sa...

Kanske dags att köpa en HD? Nåväl, jag tycker ju att USA-resor alltid är rätt. Där finns ju allt Du kan tänkas vara intresserad av. Eftersom dollarn till och med fungerar utmärkt i Vietnam så kan man ju utnyttja läget nästan globalt. Känn med intuitionen och styr kosan det den vill. Art deco-kvarteren i Florida är alltid rätt. Då kan man även ta morgondopp i Havet!
Kram Den gamle

Erik sa...

Hej! Trevligt att någon fortfarande följer den här bloggen! Ses kram

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest