BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

söndag 18 november 2007

Vinter-Stockholm är också vackert

De av denna bloggs förvisso sannolikt få regelbundna läsare som inte redan visste vad jag tycker om vintern, kan härmed sluta fundera på det: Om vintern tycker jag inte. Möjligen undantaget en och annan helg i en skidbacke, vilket är kul.

Med det sagt så är Stockholm, där jag bor sedan tio år, faktiskt rätt fin även nu. De här bilderna togs igår, den 17 november.


Fartyget Mälardrottningen, med det alternativa namnet Lady Hutton på akterspegeln, förtöjt vid Riddarholmen.


Riddarholmen, Stockholm.





Ragnar Östbergs stadshus till höger. I fjärran syns Högalidskyrkans två torn på Södermalm.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anders sa...

Hej! Snygga bilder! Har just kommit hem från fem dagar i huvudkommunen (kl. nu 21.14). Eftersom jag var inne på Älvsjömässan nästan hela tiden såg jag inte det vackra denna gång.
Hörs o ses snart! Stabben

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest