BLOGGEN HAR FLYTTAT

Denna sida uppdateras inte längre. Min reseblogg En Resande Reporters Äventyr har fått en ny form och ny adress: erikbergin.com

lördag 14 april 2007

Sverige: ett stort land med lite folk

Hemma. Konstig känsla att sitta och titta på bilder från en middag man hade i Singapore för två dygn sedan.
Det som slår mig när jag går den korta premonaden i sommarvädret från flygbussen och hem är: jösses vad lite folk det är i Stockholm. Under en månad har jag vant mig vid att gator, trottoarer, trappuppgångar, entrér, bussar och t-banor är fulla av folk. Liv och rörelse. När jag kliver in i min trappuppgång är det knäpp tyst. Antar att en besökare från Kambodja eller kanske Singapore skulle tycka att det känns väldigt konstigt och ensamt. Det är en nyttig erfarenhet.

Datorn varnar för virus (!) när jag försöker tömma kameran på bilder, men det ska nog gå att fixa.



Status på badrummet: långt ifrån klart...

Inga kommentarer:

Annons
Annons

Hitta din biljett enkelt - sök flyg via kartan

Klicka på din avreseort, leta fram din destination och klicka på "Show Flights".
Här är alla platser dit jag rest